Положення та склад комісії з питань розгляду звернень громадян у Зимнівській сільській раді
ЗИМНІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
15 жовтня 2024 року с. Зимне №165
Про комісію з питань розгляду звернень громадян
у Зимнівській сільській раді
Керуючись статтею 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», на виконання Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» з метою вжиття додаткових заходів щодо поліпшення рівня організації роботи із зверненнями громадян, спрямованих на вдосконалення реалізації конституційного права громадян на звернення до органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб цих органів, оскарження їх дій та бездіяльності, відновлення порушених прав і законних інтересів громадян та у зв’язку із кадровими змінами:
- Затвердити Положення про комісію з питань розгляду звернень громадян у Зимнівській сільській раді (Додаток 1).
- Утворити та затвердити склад комісії з питань розгляду звернень громадян у Зимнівській сільській раді у редакції згідно додатку 2.
- Розпорядження сільського голови №29 від 21.02.2018 року «Про створення комісії з питань розгляду звернень громадян у Зимнівській сільській раді та про Положення про комісію з питань розгляду звернень громадян в Зимнівській сільській раді», зі змінами згідно розпорядження №49 від 21.03.2019, вважати такими, що втратили чинність.
- Контроль за виконанням даного розпорядження залишаю собою.
Ольга Новицька
Додаток 1
ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядження сільського голови
№ 165 від 15 жовтня 2024 року
ПОЛОЖЕННЯ
про комісію з питань розгляду
звернень громадян у Зимнівській сільській раді
І. Загальні положення
1. Комісія з питань розгляду звернень громадян в Зимнівській сільській раді (далі – Комісія) утворена розпорядженням сільського голови Зимнівської сільської ради відповідно до Указу Президента України від 07.02.2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».
2. Комісія є постійно діючим консультативно-дорадчим органом при Зимнівській сільській раді.
3. У своїй діяльності Комісія керується Конституцією України, законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, та цим Положенням.
ІІ. Мета створення Комісії
Комісія створена з метою всебічного контролю за розглядом звернень громадян і вирішенням порушених у них проблем, задоволення законних прав та інтересів громадян, підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян, усунення недоліків у цій сфері та дотримання чинного законодавства.
ІІІ. Завдання та напрямки діяльності Комісії
Основними завданнями та напрямками діяльності Комісії є:
1) аналіз стану виконання доручень Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України за зверненнями громадян;.
2) вивчення проблем та контроль за станом вирішення порушених у зверненнях, що надійшли від Адміністрації Президента України, Кабінету Міністрів України та інших центральних органів виконавчої влади або таких, які тривалий час знаходяться на контролі та сприяння у їх вирішенні;
3) контроль за станом вирішення питань, порушених інвалідами Великої Вітчизняної війни, Героями Радянського Союзу, Героями Соціалістичної Праці, Героями України, ветеранами війни, учасниками АТО та членами їх сімей,
жінками, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», ветеранами праці, інвалідами, громадянами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітними сім’ями, одинокими матерями та іншими громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки;
4) проведення аналізу тематики звернень громадян, що надійшли до сільської ради, виявлення причин збільшення кількості їх надходження, внесення пропозицій щодо вжиття заходів для їх зменшення, з’ясування причин, що породжують повторні звернення громадян;
5) розгляд звернень, що мають резонансний характер або вимагають термінового і комплексного вирішення порушених у зверненнях проблем життєдіяльності територіальної громади області;
6) аналіз стану розгляду звернень:
- залишених на контролі до остаточного вирішення питань;
- у яких оскаржуються дії органів державної влади і місцевого самоврядування та їх посадових осіб;
- суспільно значущих повторних та колективних звернень;
- розглянутих з порушенням вимог чинного законодавства про звернення громадян та виконавської дисципліни;
7) розгляд повторних звернень, якщо керівництвом сільської ради не прийняті рішення по суті порушених питань під час розгляду попередніх звернень, або заявники не згодні з раніше прийнятим рішенням;
8) здійснення комплексного аналізу стану виконання доручень за зверненнями громадян місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині делегованих їх повноважень, їх керівниками, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форми власності;
9) вивчення членом (членами) Комісії порушених заявником питань з виїздом на місце за дорученням Комісії;
10) розгляд матеріалів перевірок за фактами, наведеними у зверненнях. Здійснення оцінки кожного факту безпідставної відмови в задоволенні законних вимог заявників, проявів упередженості, халатності тяганини, формалізму з боку посадових осіб органів влади щодо розгляду звернень громадян;
11) залучення заявників до участі у розгляді наданих ними звернень (за потреби);
12) розгляд пропозицій членів Комісії щодо шляхів вирішення питань, зазначених у зверненнях громадян, з урахуванням чинного законодавства та подання їх голові Комісії для вжиття відповідних заходів;
13) утворення у разі потреби робочих груп із залученням у встановленому порядку працівників місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування з метою проведення перевірок та підготовки відповідних пропозицій;
14) ужиття заходів щодо роз’яснення заявникам порядку оскарження прийнятих за результатами їх розгляду рішень у разі визнання заяв чи скарг необґрунтованими;
15) припинення у відповідності до вимог ст.8 Закону України «Про звернення громадян» листування із заявниками або поновлення розгляду повторних звернень та надання додаткових доручень відповідним посадовим особам;
16) подання голові Комісії пропозицій з усунення порушень (при встановленні фактів щодо надання керівниками органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій неоднозначних, необґрунтованих або неповних відповідей на звернення громадян, із порушенням термінів розгляду, встановлених законодавством, безпідставної передачі звернень на розгляд іншим органам);
18) висвітлення через веб-сайт Зимнівської сільської ради інформації про роботу Комісії;
19) вирішення інших питань, пов’язаних з розглядом звернень громадян.
ІV.Права Комісії
Комісія має право:
1) запрошувати керівників структурних підрозділів сільської ради, контролюючих та правоохоронних органів, підприємств, установ і організацій, незалежно від форм власності, на засідання Комісії та залучати до розгляду питань, що належать до їх компетенції;
2) у разі потреби запрошувати громадян на засідання Комісії;
3) за рішенням Комісії здійснювати розгляд звернення без участі заявника, який був повідомлений про час і місце засідання належним чином, і не з'явився на засідання Комісії, не попередивши про це;
4) проводити у разі необхідності виїзні засідання Комісії;
5) запитувати та одержувати в установленому порядку від структурних підрозділів сільської ради, підприємств, установ і організацій матеріали та інформацію щодо розгляду звернень, необхідні для виконання покладених на Комісію завдань;
6) звертатися до контролюючих та правоохоронних органів з метою перевірки розгляду окремих звернень та вирішення питань, порушених у них, що належать до їх компетенції;
7) брати участь у розгляді та вирішенні звернень, що викликали підвищену увагу громадськості та засобів масової інформації та належать до компетенції сільської ради;
8) при потребі брати участь у розгляді матеріалів, підготовці та складанні проектів відповідей як заявникам, так і органам влади вищого рівня, якими взято на контроль вирішення питань, порушених у зверненнях громадян;
9) давати доручення керівникам виконавчих органів сільської ради, підприємств, установ, організацій комунальної форми власності щодо розгляду звернень громадян та додаткові доручення щодо їх повторного розгляду;
10) уносити пропозиції щодо припинення розгляду повторних звернень з одного й того ж питання, якщо перше вирішено по суті, відповідно до ст. 8 Закону України «Про звернення громадян», припиняти листування із заявниками або поновлювати розгляд повторних звернень;
10) у разі недодержання керівниками органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій вимог законодавства про звернення громадян подавати голові Комісії пропозиції щодо притягнення таких керівників до цивільної, адміністративної або дисциплінарної відповідальності, передбаченої чинним законодавством України, за невиконання або неналежне виконання службових обов’язків, винних у порушенні законодавства про звернення громадян при розгляді усних і письмових звернень;
14) за наявності підстав голова Комісії особисто або за рішенням Комісії може притягти посадових осіб, які розглядали звернення, до дисциплінарної відповідальності за порушення чинного законодавства України щодо звернень громадян;
15) уносити голові Комісії пропозиції з удосконалення роботи із зверненнями громадян в сільській раді з питань, що належать до компетенції Комісії.
V. Склад Комісії
1. Персональний склад Комісії та Положення про неї затверджуються розпорядженням сільського голови Зимнівської сільської ради.
2. Комісія утворюється у складі голови, заступника голови, секретаря та членів Комісії.
3. Очолює Комісію секретар Зимнівської сільської ради. Заступником голови Комісії є заступник сільського голови/керуючий справами виконавчого комітету, який у разі відсутності голови Комісії виконує його обов’язки. Секретарем Комісії є начальник відділу правового забезпечення та кадрової роботи, який здійснює організацію роботи зі зверненнями громадян. У разі відсутності секретаря його обов’язки виконує за дорученням голови Комісії інший член комісії.
4. До складу Комісії входять керівники структурних підрозділів сільської ради, члени виконавчого комітету та депутати за згодою.
5. До складу Комісії входить за посадою староста відповідного села, житель (жителі) якого звертаються зі зверненням та депутат сільської ради відповідного виборчого округу, житель (жителі) якого звертаються зі зверненням.
6. Зміни до складу Комісії вносяться шляхом видання розпорядження сільського голови.
VІ. Організація та порядок роботи Комісії
1. Організаційною формою роботи Комісії є засідання, які проводяться один раз на квартал, або у разі необхідності комісійного розгляду звернень громадян.
2. У разі потреби проводяться позачергові та виїзні засідання Комісії.
3. Дата, час, місце проведення та порядок денний засідання Комісії визначаються її головою на основі пропозицій, поданих секретарем Комісії на підставі узагальнених даних, наданих заступником сільського голови, керівниками структурних підрозділів сільської ради.
4. Про час і місце проведення засідання її члени інформуються секретарем Комісії завчасно, але не пізніше, ніж за один день до дати проведення засідання.
5. Члени Комісії беруть участь у її роботі особисто. Засідання Комісії вважається правомочним, якщо на ньому присутні не менше половини її загальної кількості членів Комісії.
6. Разом з тим на засідання Комісії можуть бути запрошені представники органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, територіальних органів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, контролюючих та правоохоронних органів, підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності для розгляду питань, що належать до їх компетенції, громадяни та представники ЗМІ.
7. Засідання Комісії веде голова, а за його відсутності – заступник голови Комісії.
8. Голова Комісії здійснює керівництво діяльністю Комісії, розподіляє обов’язки між її членами та виконує інші повноваження, передбачені законодавством та Положенням про Комісію.
9. Рішення Комісії приймається більшістю голосів, присутніх на засіданні членів Комісії, шляхом відкритого голосування. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні.
10. У разі незгоди з рішенням Комісії її члени мають право письмово викладати свою окрему думку, що додається до протоколу засідання.
11. Рішення Комісії оформляються протоколом, який готує секретар Комісії протягом п’яти робочих днів від дня її проведення, та підписує голова Комісії (у разі його відсутності – заступник голови) і секретар. За потреби рішення Комісії реалізується шляхом видання розпоряджень або доручень сільського голови.
12. Остаточні відповіді щодо розгляду на засіданні Комісії звернень громадян підписує голова комісії.
13. Рішення Комісії є обов'язковими для розгляду та виконання органами місцевого самоврядування, територіальними органами міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності і громадянами, яких вони стосуються.
14. Секретар Комісії:
1) несе відповідальність за підготовку документів для розгляду на Комісії;
2) забезпечує скликання Комісії;
3) здійснює оформлення протоколів, а також інших документів, пов’язаних з роботою Комісії;
4) забезпечує контроль за виконанням доручень голови Комісії;
5) здійснює облік і звітність про роботу Комісії;
6) веде документацію Комісії та забезпечує зберігання документів/ матеріалів засідань Комісії.
7) здійснює організаційно-методичне забезпечення діяльності Комісії та збереження матеріалів Комісії.
Начальник відділу правового забезпечення
та кадрової роботи Ольга НОВИЦЬКА
Додаток 2
ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядження сільського голови
№ 165 від 15 жовтня 2024 року
Склад комісії з питань розгляду
звернень громадян у Зимнівській сільській раді
Голова комісії:
Вишняк Л.С. – секретар сільської ради;
Заступник голови комісії:
Матвейчук А.М. – керуючий справами (секретар)виконавчого комітету;
Секретар комісії:
Новицька О.Є. – начальник відділу правового забезпечення та кадрової роботи;
Члени комісії:
Чубарська А.С. – начальник відділу земельних ресурсів та екології;
Процюк М.О. – головний спеціаліст-землевпорядник відділу земельних ресурсів та екології;
Мартинович Р.О. – спеціаліст сектору архітектури, містобудування і житлово комунального господарства;
Староста, відповідного старостинського округу, житель (жителі) якого звертаються із зверненням:
- Волинець Т.М. – староста Хмелівківського старостинського округу;
- Подзізей Т.Я. – староста Льотничівського старостинського округу;
- Антонюк О.В. – староста Селецького старостинського округу;
- Морозюк О.М. – староста Хобултівського старостинського округу;
- Головенко О.Л. – староста Бубнівського старостинського округу;
- Ковальчук Ю.І. – староста Березовичівського страростинського округу;
Депутат сільської ради відповідного округу, житель (жителі) якого звертаються із зверненням.