Звіт про проведення зовнішньої оцінки якості соціальних послуг в 2019 році
Звіт
про проведення зовнішньої оцінки якості
соціальних послуг у територіальному центрі соціального обслуговування
( надання соціальних послуг) Володимир-Волинського району
за 2019 рік
На виконання наказу Міністерства соціальної політики України від 27 грудня 2013 року № 904 «Про затвердження Методичних рекомендацій з проведення моніторингу та оцінки якості соціальних послуг», розпорядженням сільського голови Зимнівської сільської ради від 11.11.2019 №218 «Про затвердження Порядку проведення моніторингу, оцінки якості соціальних послуг, Положення та складу комісії з моніторингу та оцінки якості соціальних послуг Зимнівської сільської ради» створена комісія (далі – комісія) з моніторингу та оцінки якості соціальних послуг Зимнівської сільської ради.
Метою зовнішньої оцінки є моніторинг та контроль якості надання соціальних послуг територіальним центром соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Володимир-Волинського району (далі - територіальний центр).
Для проведення оцінки якості соціальних послуг застосовувалися такі показники якості соціальних послуг: адресність та індивідуальний підхід, результативність, своєчасність, доступність та відкритість, зручність, повага отримувачів соціальної послуги, професійність.
Опитування отримувачів послуг організовано з метою визначення наданих соціальних послуг у відповідності Державним стандартам та потребам отримувачів для:
– отримання об’єктивної інформації, необхідної для оцінки та поліпшення якості надання соціальних послуг догляду вдома та стаціонарного догляду для постійного проживання с.Льотниче;
– реального стану соціального обслуговування;
– проведення опитування методом інтерв’ювання.
Зовнішня оцінка якості соціальних послуг, які надаються відділенням соціальної допомоги вдома та відділенням стаціонарного догляду для постійного проживання с.Льотниче територіального центру проводилась з листопада по грудень 2019 року. Для проведення оцінки якості соціальних послуг застосовувалися такі показники якості соціальних послуг: адресність та індивідуальний підхід, результативність, своєчасність, доступність та відкритість, зручність, повага отримувачів соціальної послуги, професійність. З метою організації комплексного надання якісних соціальних послуг громадянам похилого віку та інвалідам в територіальному центрі працює відділення соціальної допомоги вдома 1, відділення соціальної допомоги вдома 2, відділення стаціонарного догляду для постійного проживання та Університет третього віку, створена мультидисциплінарна команда.
У 2019 році чисельність виявлених та обслужених осіб, які потребували соціального обслуговування терцентром по Зимнівській сільській раді становила 170 громадян, тобто фактично охоплено обслуговуванням 100% громадян, а саме:
- у відділенні соціальної допомоги вдома 1 виявлених - 124 громадян, обслужених – 124 громадян;
- у відділенні стаціонарного догляду для постійного проживання виявлених – 7 громадян, обслужених – 7 громадян;
- в Університеті третього віку виявлених - 39 громадян, обслужених – 39 громадян.
Найбільша увага в територіальному центрі приділяється розвитку відділення соціальної допомоги вдома, основним завданням якого є обслуговування людей похилого віку в домашніх умовах. Велике значення у відділенні приділяється обслуговуванню громадян на платній основі. За звітний період на платній основі проведено обслуговування 10 громадян.
Визначення індивідуальних потреб та складання індивідуальних планів отримувачів соціальних послуг «догляд вдома», «догляд стаціонарний», соціально-педагогічна послуга «Університет третього віку» проводиться відповідно до встановлених вимог всім особам, що перебувають на обслуговуванні у територіальному центрі. Своєчасно приймалися рішення щодо надання послуг громадянам, які звернулися за отриманням соціальних послуг, у встановлені строки оформлені відповідні документи, складені індивідуальні плани.
У 2019 році за отриманням послуги «догляд вдома» звернулися 2 громадян, за отриманням послуги «стаціонарний догляд» та «Університет третього віку» звернень не надходило. З усіма громадянами, що приймалися на обслуговування, укладено договори про соціальне обслуговування, є індивідуальні плани відповідно до затвердженої форми з дотриманням вимог. У разі потреби, чи по закінченню строку дії договору, вони переглядаються, продовжуються або укладаються додаткові угоди. Послуги надаються відповідно Державних стандартів.
Значна увага приділяється внутрішній оцінці якості надання соціальних послуг, для цього проводяться перевірки роботи соціальних робітників та працівників, спостереження за процесом надання соціальних послуг, опитування отримувачів соціальних послуг тощо. Здійснюється постійний контроль за діяльністю соціальних робітників згідно затвердженого графіку, результати перевірок постійно аналізуються на нарадах соціальних робітників, які проводяться раз в місяць.
Проаналізувавши результати опитування комісія із зовнішньої оцінки якості прийшла до висновку, що переважна кількість опитаних позитивно оцінює роботу надавачів соціальної послуги, задоволення індивідуальних потреб отримувачів соціальної послуги, дотримання вимог й показників забезпечення якості, встановлених у Державному стандарті догляду вдома. Спостереження за процесом надання соціальних послуг догляду вдома відбувається шляхом планових та позапланових перевірок роботи соціальних робітників, які фіксуються в журналі реєстрації актів перевірки. Так, за звітний період керівництвом територіального центру було проведено 17 перевірок якості надання соціальних послуг соціальними робітниками Зимнівської сільської ради. В ході перевірок всі зауваження, які надійшли від обслуговуваних, вирішені в робочому порядку.
В наслідок перевірки якості обслуговування проводиться опитування/анкетування отримувачів соціальних послуг та/або їх законних представників. В опитуванні взяли участь 117 отримувачів соціальної послуги, проводились бесіди/співбесіди з соціальними робітниками. За період проведення оцінки якості надання соціальних послуг скарг не надходило. В наслідок перевірки якості надання соціальних послуг, опитування та спостереження за процесом надання соціальних послуг відмічаються позитивні зміни у стані отримувачів соціальних послуг, у процесі її надання порівняно з періодом, коли соціальні послуги не надавались, це і покращення емоційного, психологічного, фізичного стану отримувачів. Відгуки отримувачів соціальної послуги фіксуються в актах перевірок, в книзі «Відгуків, скарг та пропозицій», опитувальниках, актах спостережень. Нарікань на роботу територіального центру немає. Скарг або виявлених фактів негуманних чи дискримінаційних дій до отримувачів соціальних послуг не було. Щомісячно проводяться наради щодо обговорення якості надання соціальних послуг персоналом та самооцінки працівників. В ході нарад ведуться протоколи. Всі пропозиції щодо удосконалення роботи виносяться на розгляд колективу і застосовуються в роботі. В приміщенні територіального центру є стенди з інформацією для отримувачів соціальної послуги про порядок надання, умови та зміст соціальної послуги, роздаткові друковані матеріали, буклети, газетні статті тощо з якими відвідувачі можуть ознайомлюватись самостійно.
Для своєчасного та якісного надання соціальної послуги «Догляд вдома» для 5 соціальних робітників (Хобултівського, Хмелівківського Зимнівського та Льтничівського округу) було закуплено велосипеди. Всім соціальним робітникам видано рукавиці, зошити, ручки.
Для ефективного розвитку та функціонування територіального центру протягом 2020 року необхідно:
-підвищити рівень кваліфікації працівників відділення соціальної допомоги вдома та стаціонарного догляду за допомогою навчальних семінарів;
-в межах фінансової можливості сприяти зміцненню матеріально-технічної бази відділення соціальної допомоги вдома в частині забезпечення соціальних робітників господарськими сумками та засобами захисту;
-в межах фінансової можливості сприяти зміцненню матеріально-технічної бази відділення стаціонарного догляду в частині забезпечення оргтехнікою та м’яким інвентарем (матрацами);
-продовжувати роботу щодо виявлення одиноких громадян та осіб з обмеженими фізичними можливостями, осіб які потрапили в СЖО з метою надання їм соціальних послуг;
-проводити відповідну роботу з надавачами соціальних послуг щодо підвищення якості соціального обслуговування отримувачів послуг;
-своєчасно здійснювати аналіз та обробку індивідуальних планів надання соціальних послуг в частині їх перегляду;
-провести нараду із працівниками територіального центру з метою оприлюднення результатів проведення моніторингу та зовнішньої оцінки якості соціальних послуг;
Відповідно шкали оцінки якісних та кількісних показників соціальних послуг та узагальнення статусів кожного показника забезпечення якості соціальної послуги узагальнений статус відповідає встановленому рівню - “Добре”.